SEO a media społecznościowe

Czy inwestycja w social media może przynieść firmie korzyści w postaci podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Dyskusje na ten temat wciąż trwają, jednak pojawia się coraz więcej głosów twierdzących, że jest to zjawisko, które w przyszłości może wywrzeć znaczący wpływ na SEO. Tak się dzieje już m.in. w Stanach Zjednoczonych, gdzie specjaliści zgadzają się, że inwestycja w social media to trend, za którym firmy powinny podążać, ponieważ może to otworzyć przed nimi nowe możliwości.
Największe szanse na wzmocnienie swojej pozycji w wyszukiwarce Google mają strony polecane przez innych. To bowiem w głównej mierze rekomendacje są sygnałem, że danej witrynie można zaufać na tyle, aby umieścić ją wysoko na liście wyszukiwania. Im więcej takich poleceń ma dana strona, tym zyskuje większe szanse na to, żeby znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Wspomniane rekomendacje przyjmują formę linków umieszczanych w różnych miejscach sieci – im ich więcej, tym lepiej.