Regiobiznes S.C.

Regiobiznes S.C.
Bądź na bieżąco:
Bądź na bieżąco:
Regiobiznes S.C. Regiobiznes S.C. Regiobiznes S.C.

Aktualności 2016

25/10/2016

Wymagania Google dla stron mobilnych

Już od dłuższego czasu w mobilnych wynikach wyszukiwania Google w określonych sytuacjach przedstawiane są także treści aplikacji mobilnych. Od grudnia 2013 r. indeksowana przez Google jest zawartość aplikacji na Androida, a od czerwca 2015 roku w wynikach Google dostępne są także treści aplikacji dla systemu iOS. Czasem zdarza się jednak, iż po wybraniu rezultatu wyszukiwania na urządzeniu przenośnym użytkownikowi wyświetlane jest duże okno instalacji aplikacji, które zasłania większość docelowej strony.

Jest to frustrujące dla użytkowników, którzy oczekują, że z wyników wyszukiwania trafią bezpośrednio do interesujących ich treści na stronie. W związku z tym Google poinformował wczoraj o zaktualizowaniu pod tym kątem testu przyjazności strony dla mobile. Ma on teraz wskazywać, iż należy unikać wyświetlania dużych okienek reklamowych z aplikacjami po przejściu na stronę z mobilnych wyników Google. W usłudze Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) w raporcie „Obsługa na urządzeniach mobilnych” pokazywana będzie liczba stron w witrynie, na których wykryty został taki problem.

Po 1 listopada 2015 roku strony mobilne wyświetlające okienka instalacji aplikacji, które zasłaniają zaczną część treści gdy użytkownik trafi do nich z wyników mobilnych nie będą już uznawane za przyjazne dla mobile. Restrykcje te nie obejmują innych rodzajów wielkorozmiarowych reklam. Przypomnijmy, że od 21 kwietnia strony, które nie zostaną uznane przez algorytm Google za przystosowane dla urządzeń przenośnych („Mobile friendly”) uzyskują niższe pozycje w mobilnych rezultatach wyszukiwania.

Zalecane przez Google są alternatywne dla inwazyjnych okienek reklamowych rozwiązania pozwalające na promowanie aplikacji. Do takich przyjaznych dla użytkowników metod zaliczają się banery instalacji aplikacji obsługiwane przez przeglądarki Safari oraz Chrome. Banery te zapewniają jednolity interface, który pozwala jednocześnie promować aplikację i kontrolować przeglądanie strony przez użytkownika

Kategorie