Regiobiznes S.C.

Regiobiznes S.C.
Bądź na bieżąco:
Bądź na bieżąco:
Regiobiznes S.C. Regiobiznes S.C. Regiobiznes S.C.

Aktualności 2016

18/01/2016

Trendy w mediach społecznościowych. Jakie będą social media w 2016 roku?

Wzrost znaczenia przekazu na żywo, obraz w 360 stopniach, większa ekskluzywność i jeszcze więcej obrazków – to tylko niektóre z trendów, jakie w tym roku będą dominowały w mediach społecznościowych. Choć poruszamy się po nich coraz pewniej, wciąż pozostają polem do eksperymentów, testowania nowych rozwiązań i sprawdzania ludzkich zachowań. Nadal też w mocy jest internetowe porzekadło, które mówi: jeśli nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz.

Czy w tym roku możemy spodziewać się nowego gracza pokroju Snapchata, który wprowadzi zamieszanie na rynku social mediów i zagrozi pozycji starych wyjadaczy, jak Facebook czy Instagram? To nadal pozostaje zagadką. Wiadomo na pewno, że „weterani” Doliny Krzemowej nie oddadzą pola bez walki. Wprowadzają do swoich serwisów szereg usprawnień i aktualizacji, na bieżąco je ulepszając i tym samym – zmieniając nasze doświadczenie płynące z użytkowania internetu. W nadchodzących 12 miesiącach możemy spodziewać się kolejnych nowinek, a także umocnienia niektórych tendencji, które wcześniej dopiero raczkowały.

slide2

Live streaming i obraz w 360 stopniach

Rok 2016 zaznaczy się między innymi wzrostem znaczenia przekazu na żywo. Popularność tak zwanego live streamingu zaczęła rosnąć już w zeszłym roku i trend ten się utrzyma. Użytkownicy sieci polubili patrzenie na świat oczami innych, między innymi dzięki takim aplikacjom, jak Meerkat czy kupiony przez Twittera Periscope. Teraz i Facebook otwiera się na tę formę komunikacji.

Live streaming będzie prowadzony przez celebrytów czy przedstawicieli konkretnych marek. Ludzie coraz chętniej oglądają filmy wideo, bo chcą angażować się, komentować, być tu i teraz z nowymi wydarzeniami. Przekaz na żywo to rozszerzenie klasycznego formatu wideo, czyli tego, co użytkownicy już znają i lubią.

Live streaming może okazać się doskonałym narzędziem dla firm, które chcą się pokazać, pozwolić konsumentom być bliżej ich produktów czy rozwiązań. A przy tym dać użytkownikom mediów społecznościowych unikalne doświadczenie – na przykład transmitując na żywo w internecie pokaz mody czy udostępniając relację z innych miejsc, do których wstęp ma jedynie wąskie grono osób.

To jednak nie wszystko jeśli chodzi o unowocześnienie przekazu wizualnego w mediach społecznościowych. Przed nami otwiera się nowa, wirtualna rzeczywistość – a to dzięki funkcji 360-stopniowego wideo, która w tym roku przeżyje swój rozkwit.

Dostęp do tej funkcji uzyskało już kilka dużych marek, na przykład Nestle czy Samsung. Ci gracze wkrótce będą prezentować nam wideo z możliwością dowolnego ustawienia kąta patrzenia. Klip postępuje do przodu, a użytkownik w czasie rzeczywistym może zmieniać ułożenie kamery, patrzeć w różnych kierunkach. Takie wrażenie trójwymiaru zmieni nasze doświadczenie płynące z oglądania treści w internecie. Generalnie możemy spodziewać się coraz więcej obrazów w przestrzeni internetowej. Internauci kupili ideę dzielenia się zdjęciami, o czym świadczy gigantyczny sukces Instagrama i Snapchata. Z kolei w komunikacji używamy coraz mniej słów, zastępując je wymownymi obrazkami oraz ikonami, zwanymi emocji.

Więcej prywatności w mediach społecznościowych

Do najpopularniejszych aplikacji mobilnych należą komunikatory, takie jak Whatsapp czy facebookowy Messenger, który pozwala na prowadzenie prywatnych rozmów z innymi użytkownikami Facebooka. Jak podaje serwis Statista, liczba osób, jakie korzystają z Messengera, w kwietniu 2014 r. wynosiła 200 mln, a w połowie zeszłego roku osiągnęła poziom 800 mln (z samego Facebooka korzysta ok. 1,4 mld użytkowników). Według serwisu VentureBeat, za pośrednictwem Messengera miesięcznie przesyłanych jest ok. 9,5 mld zdjęć. Te liczby pokazują, że wydzielenie z najpopularniejszego serwisu społecznościowego osobnej aplikacji do komunikowania się było strzałem w dziesiątkę. I pozwalają wysunąć wniosek, że choć wraz z popularyzacją takich serwisów, jak Facebook czy Instagram ekshibicjonizm nabrał nowego znaczenia, użytkownicy wciąż potrzebują prywatności.

Kategorie